Apple iPhone |
![]() ![]() |
Apple iPhone |
8.8 2007, 10:25:56
|
|
![]() Commander aFFi Gruppe: Administrator Innlegg: 6046 Registrert: 28-January 03 Medlem: 2 Donert: 50 |
Telefonen (og alt som hører med den) virker unektelig rimelig fantastisk ut. Sjekk ut videoen fra Aftenposten:
http://nettv.aftenposten.no/player/player....p;category_id=6 Noen som har fått kloa i en? -------------------- Magento Nettbutikk fra Trollweb > Trollweb.no
Norges beste Restaurant-guide! > Oregano.no Norges feteste T-skjorter! > DUFFYWEAR.com Verdens beste Magento-ressurs! > Magento Themes og Magento widgets |
|
|
|
8.8 2007, 12:06:16
|
|
|
Moderator Gruppe: ROOT Crew Innlegg: 1368 Registrert: 15-December 03 Fra: Bergen Medlem: 553 Donert: €0 |
Ser det har kommet NES emulator (kommer snart oppdatert versjon av den) til den óg nå. Staselige greier!
Blir nok ei stund før vi får se den i norske butikker likevel. -------------------- You must gather your party before venturing forth!
|
|
|
|
8.8 2007, 13:38:17
|
|
![]() Junior Member Gruppe: Vanlig bruker Innlegg: 1001 Registrert: 7-December 01 Fra: Bergen Medlem: 71 Donert: €0 |
Ser litt fancy ut ja. men blir vel en dyr sak. og salgsmodellen som brukes der den selges er vel ikke noe som fungerer i norge. er det bekreftet at den kommer til norge i det hele tatt? den selges jo låst til noen få operatører der den selges. Finnes en annen mobil som minner litt om iphone i grensesnittet, den heter htc touch. Så ganske snedig ut den også.
-------------------- (¯`·.¸¸.·´¯bo|e_¸.·´`·.¸_)
|
|
|
|
8.8 2007, 20:11:23
|
|
|
Medlem Gruppe: Vanlig bruker Innlegg: 45 Registrert: 14-October 04 Fra: Sokndal Medlem: 1266 Donert: €0 |
Ser litt fancy ut ja. men blir vel en dyr sak. og salgsmodellen som brukes der den selges er vel ikke noe som fungerer i norge. Egentlig skal det ikke gå, men trofaste hackere har fått det til http://www.hackint0sh.org/forum/showthread...2215&page=1 |
|
|
|
28.6 2008, 15:19:29
|
|
|
Elite medlem Gruppe: ROOT Crew + Innlegg: 1622 Registrert: 9-October 03 Fra: Bergen Medlem: 398 Donert: €√-1 |
Jeg ser at prisene for nye iPhone er klare: https://netcom.no/iphone.html
Ærlig talt Jeg kan oppriktig talt ikke etter beste evne begripe det dersom noen biter på dette. Jeg ville ikke engang gått med på en slik avtale om så selve telefonen var gratis -- men faktisk kan man få den "gratis", hvis man er villig til å betale over 13 000,- i telefonregninger de neste tolv månedene. Forbrukerrådet er heller ikke så veldig begeistret for NetComs avtalevilkår: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=501334 |
|
|
|
28.6 2008, 21:49:43
|
|
|
Hore på heltid Gruppe: skitX.com refugee Innlegg: 379 Registrert: 24-August 01 Fra: Ås, Akershus Medlem: 14 Donert: €0 |
Mener å ha lest at operatørene faktisk må betale apple en viss sum pr solgte enheter i tillegg til selve kostprisen på telefonen! Latterlig, men er vel en grunn til at apple tjener penger!
-------------------- |
|
|
|
29.6 2008, 12:20:37
|
|
![]() Junior Member Gruppe: Vanlig bruker Innlegg: 1001 Registrert: 7-December 01 Fra: Bergen Medlem: 71 Donert: €0 |
Meget latterlige priser. De forsvarer seg med at telefonen bruker mye datatrafikk til de innebygde funksjonene. Og at hvis du sammenligner prisene med datatrafikkpriser hos andre så er det ikke så dyrt. Men hvem bruker hundrevis/tusenvis av mb med datatrafikk på mobilen sin til vanlig da? I tillegg så har både netcom og andre abonnementer med fastpris på data så det er bullshit, i tillegg til at det er en fantastisk urealistisk sammenligning.
Netcom har forøvrig i sine vilkår åpning for å kjøpe seg fri fra bindingstid og avtaler. 3500 kr eller noe sånt koster det. Og det vil sannsynligvis være mulig for de som kjøper iphone også med mindre de kan gjøre unntak for den telefonen. Tviler på det. Da får du i så fall iphone ulåst for 4-5000 kr. Forrige generasjons iphone uten 3g og gps gikk/går for ca 2000 kr på ebay, ulåst og åpen. Kan bli interessant å se hvordan det utvikler seg med den nye modellen, og hvilke muligheter som åpenbarer seg -------------------- (¯`·.¸¸.·´¯bo|e_¸.·´`·.¸_)
|
|
|
|
29.6 2008, 13:18:15
|
|
|
Elite medlem Gruppe: Vanlig bruker Innlegg: 180 Registrert: 9-October 07 Fra: 127.0.0.1 Medlem: 5098 Donert: €0 |
Mener å ha lest at operatørene faktisk må betale apple en viss sum pr solgte enheter i tillegg til selve kostprisen på telefonen! Latterlig, men er vel en grunn til at apple tjener penger! Trur du nokia selger mobiler til elkjøp for kostpris? Det er vel rimeleg sjølvsagt at apple vil ha litt forteneste på salget. Og korleis det blir ordna er forsåvidt uviktig. Spesielt latterlig ser eg ikkje på det som... -------------------- |
|
|
|
29.6 2008, 13:19:02
|
|
|
Elite medlem Gruppe: ROOT Crew + Innlegg: 1622 Registrert: 9-October 03 Fra: Bergen Medlem: 398 Donert: €√-1 |
Netcom har forøvrig i sine vilkår åpning for å kjøpe seg fri fra bindingstid og avtaler. 3500 kr eller noe sånt koster det. Og det vil sannsynligvis være mulig for de som kjøper iphone også med mindre de kan gjøre unntak for den telefonen. Tviler på det. Da får du i så fall iphone ulåst for 4-5000 kr. I hht. denne artikkelen koster det 2 400,- å avslutte kontrakten med NetCom, noe som gir en pris på 4 180,- for telefonen. http://www.mobilen.no/wip4/saa_mye_koster_.../d.epl?id=30535 Men det er ikke sikkert det er så enkelt. Må man ikke i det minste betale for den første måneden? Det kan også være at enkelte iPhone-spesifikke tjenester kun tilbys av NetCom. For eksempel bruker iPhone Assisted GPS. Enkelte enheter som bruker denne typen GPS krever at man er tilknyttet et telefonnett, noe som i verste fall kan innebære at GPS ikke vil fungere uten et iTalk abonnement. |
|
|
|
29.6 2008, 16:54:45
|
|
![]() Elite medlem Gruppe: Vanlig bruker Innlegg: 3289 Registrert: 13-July 04 Medlem: 1058 Donert: €0 |
Altså; dersom man har fri data-bruk med dette abbonementet så kan jo ikke prisen være så avskrekkende?
-------------------- AP = arogans-partiet. Martin Kolberg = Komiske Ali.
|
|
|
|
29.6 2008, 17:16:13
|
|
|
Altså; dersom man har fri data-bruk med dette abbonementet så kan jo ikke prisen være så avskrekkende? Ingen av abonnementene gir fri bruk av datatrafikk. Det dyreste, som koster 1099,- per mnd., gir 1GB. Hos Telenor kan du få ubegrenset datatrafikk for 500,- per mnd. |
|
|
|
29.6 2008, 20:09:57
|
|
![]() Medlem Gruppe: Vanlig bruker Innlegg: 49 Registrert: 12-December 07 Medlem: 5194 Donert: €0 |
Jeg må si at jeg synes prisene fra netcom er helt latterlige. Jeg har en iPhone fra før, og vil gjere ha nye iPhone 3G, men det er ikke aktuelt en gang med de prisene fra netcom, dessuten vil jeg helst ikke ha netcom heller. Og angående datatrafikk, så har jeg brukt omtrent en megabyte ut/inn over edge siden jeg fikk telefonen for noen måneder siden. Jeg bruker rett og slett ikke Internett, dersom jeg ikke kan koble meg til over wifi, og da er jo ikke det noen ekstrakostnad for meg. Det er og litt av grunnen til at jeg synes det er latterlig av netcom å tvinge deg til å betale for datatrafikk, som kanskje mange ikke er interessert i å bruke en gang.
Nei, jeg håper fortsatt på å få tak i en billig, ulåst iPhone 3G ett eller annet sted, selv om jeg tviler. |
|
|
|
29.6 2008, 21:46:44
|
|
![]() Elite medlem Gruppe: Vanlig bruker Innlegg: 3289 Registrert: 13-July 04 Medlem: 1058 Donert: €0 |
Altså; dersom man har fri data-bruk med dette abbonementet så kan jo ikke prisen være så avskrekkende? Ingen av abonnementene gir fri bruk av datatrafikk. Det dyreste, som koster 1099,- per mnd., gir 1GB. Hos Telenor kan du få ubegrenset datatrafikk for 500,- per mnd. Ok, da blir det horribelt ja. Tanken var jo å erstatte ADSL hjemme.... -------------------- AP = arogans-partiet. Martin Kolberg = Komiske Ali.
|
|
|
|
29.6 2008, 21:49:19
|
|
Båndbredden og responstid er vel rimelig sucky?
|
|
|
|
7.7 2008, 19:14:20
|
|
![]() [root@localhost] Gruppe: Administrator Innlegg: 5950 Registrert: 22-August 01 Fra: Stavanger Medlem: 1 Donert: €0 |
En kollega av meg hadde iPhone'n i 3 uker før han ikke orket mer. Var visst umulig å skrive meldinger med.
Den ser jo fin ut, ja, men er litt for stor for min smak - og hvis det i tillegg er vanskelig å bruke basisfunksjonene så er det ganske uaktuelt... - bjorn -------------------- |
|
|
|
8.7 2008, 9:34:19
|
|
Delte meninger om akkurat det. Fanboysene syns selvfølgelig det er mye bedre å skrive meldinger på en iphone enn på "gamlemåten". Jeg velger å være litt skeptisk
|
|
|
|
8.7 2008, 14:37:26
|
|
![]() Medlem Gruppe: Vanlig bruker Innlegg: 49 Registrert: 12-December 07 Medlem: 5194 Donert: €0 |
Jeg har hatt iPhone siden påske, og ja, spesielt meldingsskriving er uvant i starten. For min del tok det en ukes tid eller to, så tenkte jeg ikke noe på det. Jeg kjenner også et par andre som har den, som ikke har problemer heller. Har en litt store fingre, eller lange negler, eller et eller annet, kan det være litt vanskelig.
Om det er bedre eller ikke enn gamlemåten er nok en smakssak. Jeg konsentrerer meg ikke for å skrive melding nå, og jeg vil påstå at for min del er det omtrent det samme på begge måter. Og det skal sies at det kan ta litt tid å tilvenne seg den nye måten å skrive meldinger på. Og nei, jeg er ikke fanboy. |
|
|
|
9.7 2008, 17:34:50
|
|
|
NetCom har tydeligvis gitt etter for presset fra mulige kunder og lanserer abonnementet iConnect til 499,- som gir fri datatrafikk. Dette er samme prisen som Telenor tar for en tilsvarende tjeneste.
http://www.digi.no/php/art.php?id=778854 Betyr det at jeg kommer til å kjøpe en iPhone? Nei... Jeg kommer til å kjøpe en Neo FreeRunner: http://wiki.openmoko.org/wiki/FreeRunner_Overview |
|
|
|
11.7 2008, 14:27:59
|
|
|
Nykommer Gruppe: Vanlig bruker Innlegg: 2 Registrert: 11-July 08 Medlem: 5431 |
Hallo! Jeg er ny på forumet så jeg håper dette er ok og i det aktuelle forumet:) men jeg har funnet en virkelig morsomt nettsted som Tele2 har opprettet, som kan operere sammen med vennene sine og et tegn for å ringe sin venn. www.cheapcallsarehardtoresist.eu Lyst til å takke for å ha vært så varmt velkommen til forumet! håp for lange netter og veldig hyggelig emner:) -- ~ (ELiPZ) ~ -- |
|
|
|
11.7 2008, 16:03:20
|
|
![]() [root@localhost] Gruppe: Administrator Innlegg: 5950 Registrert: 22-August 01 Fra: Stavanger Medlem: 1 Donert: €0 |
emelipz: velkommen. Håper du fortsetter å skrive i tråder her på forumet, ellers kommer du under mistanke for å være ansatt i SMFB eller de som evt. tar for seg viralmarketingen for Tele2/SMFB.
- bjorn -------------------- |
|
|
|
12.7 2008, 9:09:15
|
|
Ja de er sannelig diskret og vanskelig å avsløre
|
|
|
|
14.7 2008, 8:26:12
|
|
Jeg lar meldingen stå til skam og advarsel
Ble motivert til å skrive denne blogposten i går kveld: Cheapcallsarehardtoresist spam? - bjorn -------------------- |
|
|
|
14.7 2008, 15:10:46
|
|
|
Nykommer Gruppe: Vanlig bruker Innlegg: 2 Registrert: 11-July 08 Medlem: 5431 |
emelipz: velkommen. Håper du fortsetter å skrive i tråder her på forumet, ellers kommer du under mistanke for å være ansatt i SMFB eller de som evt. tar for seg viralmarketingen for Tele2/SMFB. - bjorn selvsagt! Jeg lurer på om det er en måte å låse opp sine iphone inn med 2,0? |
|
|
|
![]() ![]() ![]() |
|
Light utgaven av forumet | Klokken er nå: 3rd September 2010 - 13:42 PM |